Yin jóga

Ha lassabb, meditatívabb gyakorlásra vágysz

Következő időpontok

szombat · október 21. 90 perc
19:00
Ági
szerda · október 25. 90 perc
09:00
Zsuzsi
szombat · október 28. 90 perc
19:00
Ági
  • 90 perc
  • lágy
  • meditatív
  • egyensúly
  • mély nyújtás

A yin jóga egy olyan irányzat, mely erősen meditatív jellegű és lágyan, mégis igen mélyen megdolgozza a testet fizikailag és energetikailag. A yin jóga egyensúlyba hoz, lecsendesít, megtanít befelé figyelni és ellazulni. Kitűnő kiegészítője lehet a yang típusú Bikram vagy Fusion jógának, de önmagában is tökéletes arra, hogy kapcsolatba kerülj önmagaddal és megtaláld a külső-belső harmóniát.

A yin jóga az indiai hatha jóga és a kínai taoista hagyomány találkozásából született öngyógyító jógarendszer, ahol főként ülő és fekvő pózokat végzünk, és a fókusz az ellazuláson van. Párnákat, takarókat használunk a testünk alátámasztására, hogy a lehető legkevesebb izommunkára legyen szükségünk. Hosszú ideig – három, öt, vagy akár tíz percig is – kitartunk egy-egy ászanát ebben az ellazult állapotban, ami egy mélyrehatóbb gyakorlást tesz lehetővé, mint az általános fizikai testgyakorlás. Nem a felszíni izomszövetekre irányul, hanem a kötőszöveteket célozza meg, hatást gyakorolva a szalagokra, csontokra, ízületekre.

A yin jóga általában a medence, csípő és az alsó háti szakasz környékén található kötőszövetekkel dolgozik. Az órákat gyakran tematikusan építjük fel egy-egy szervcsoport (pl. vese, máj, gyomor gyógyító sorozatai), vagy testrész  (pl. csípő, vállöv, gerinc, lábak) támogatására koncentrálva, de előfordul olyan is, hogy egy lelki vagy szellemi téma köré szerveződik a gyakorlás.

A yin jóga meridián alapú jóga, ahol az emberi testet behálózó energiacsatornák – vagyis meridiánok – állnak a középpontban. A kínai orvoslásban 71 meridiánt láttak el névvel és 12 meridiánt tartanak igazán fontosnak, melyek a főbb szerveink működését befolyásolják. A yin jógában minden meridiánunkhoz pózok kapcsolhatók, és ha ezeket tudatosan gyakoroljuk, akkor megtapasztalhatjuk gyógyító, kiegyenlítő, energiafeltöltő hatásukat.

A yin jógán nagyjából 20-30 ászanát alkalmazunk, amelyekből az oktató állítja össze az adott óra témájának megfelelően a gyakorlatsort. Ily módon minden óra más és más, de a gyakorlatok a segédeszközök segítségével bárki számára végrehajthatók.


Térkép és megközelítés
Ismerd meg a többi órát is…